گیف مشاوره دکتر فتحی
دکتر حمیدرضا فتحی / جراحی زیبایی صورت / بهترین سن برای جراحی لیفت صورت
مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه

بهترین سن برای جراحی لیفت صورت

5/5

بهترین سن برای لیفت صورت چه سنی است؟ این سوال رایجی است که اکثر متقاضیان لیفت صورت از جراح پلاستیک می پرسند. در ادامه این مقاله از سایت دکتر حمیدرضا فتحی به طور مفصل به چگونگی جراحی لیفت صورت، بهترین سن برای جراحی لیفت صورت و شرایط لازم برای این عمل خواهیم پرداخت پس تا انتها با ما همراه باشید.

بهترین سن لیفت صورت چه سنی است؟

لیفت صورت به عمل سفت کردن پوست به منظور زیبایی و جوانسازی اتلاق می‌گردد که به آن ریتیدکتومی (rhytidectomy) گفته می‌شود و طی آن سلول‌های مرده و چربی‌ها حذف می‌شوند و با بالا کشیدن پوست، چین و چروک‌های آن از بین می‌رود. با افزایش سن تولید کلاژن در پوست به میزان بسیار زیادی کاهش می‌یابد و با قرار گرفتن پوست صورت درمعرض نور خورشید، چروک‌هایی در پوست پدیدار می‌شود که موجب کاهش اعتماد بنفس فرد و داشتن پوستی چروک می‌شود. اغلب افراد برای برطرف سازی این مشکل اقدام به جراحی لیفت صورت و کشیدن پوست صورت خود می‌کنند. بعد از این عمل تمامی چین و چروک‌های اطراف چشم، گونه‌ها، دهان، پیشانی و فک صاف می‌شود و مطلوبیت و رضایت فرد با داشتن پوستی شفاف به ارمغان خواهد آمد. جراحی لیفت صورت روشی نسبتا تهاجمی برای جوانسازی پوست و رفع چین و چروک‌های آن است که با ایجاد چند برش در نواحی کناری پوست صورت انجام می‌شود و منجر به داشتن پوستی شفاف، صاف و بدون چروک می‌شود. طبق آمارمنتشر شده از سوی انجمن جراحی زیبایی آمریکا در سال ۲۰۱۹ در ایالت تگزاس آمریکا، پس از انتشار اطلاعاتی در راستای مزایای عمل‌های جراحی زیبایی و جوانسازی پوست، حدود 65% از علاقه‌مندان به جراحی زیبایی صورت نسبت به انجام این عمل اقدام نمودند. این آمار بیانگر اهمیت جراحی لیفت صورت در میان مردم است. بهترین سن لیفت صورت بین 40 تا 65 سالگی است اما در مواردی بر اثر عوامل متعددی افراد زودتر و دیرتر از این سنین برای جراحی لیفت صورت اقدام می‌کنند و نتیجه ی مطلوب و مورد نظر خود را دریافت می‌کنند.

بهترین سن برای لیفت صورت

انواع جراحی لیفت صورت و تاثیرات آن

در طول زمان عواملی نظیر افزایش سن، قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب، افزایش و کاهش وزن، استرس، ژنتیک، استفاده از دخانیات و الکل منجر به چروک شدن پوست افراد می‌شود. جراحی لیفت صورت شامل بالا کشیدن پوست به صورت سطحی و عمقی انجام می‌شود. در لیفتینگ سطحی فقط تغییرات روی پوست صورت انجام می‌شود و پوست به سمت بالا کشیده می‌شود اما در لیفتینگ عمقی تنها پوست صورت درگیر نیست و عضلات ریز زیر پوست هم در جراحی مورد بررسی و تغییر قرار می‌گیرد. تاثیرات عمل لیفتینگ صورت بسیار گسترده است و شامل رفع آویزان شدن پوست، رفع خطوط عمیق موجود در اطراف پلک پایین، خط اخم در پیشانی، خط لبخند، شیارهای عمیق زیر پلک پایین و خطوط مابین بینی و گوشه لب ها و همچنین اصلاح افتادگی موجود در عضلات صورت است. از تاثیرات دیگر لیفتینگ صورت می‌توان به رفع چین و چروک صورت، برجسته تر نمودن خط فک، از بین بردن غبغب و نوارهای موجود در زیر گردن اشاره کرد.

بهترین سن برای جراحی لیفت صورت

سلامت و زیبایی پوست یکی از مولفه‌های مهم در چهره ی فرد است و افراد در سنین خاص متقاضی دریافت خدمات زیبایی پوست هستند. افراد در سن خاص و بر اساس نیازهای گوناگون خدماتی نظیر فیلر، بوتاکس و کلاژن و لیفت صورت را دریافت می‌کنند. برای بهترین سن لیفت صورت عدد خاصی وجود ندارد اما در حالت کلی افراد در سنین کم اقدامات پیشگیرانه برای جوانسازی پوست انجام می‌دهند اما در سنین 50 یا 60 سالگی افراد به دنبال درمان هستند و متقاضی دریافت جراحی لیفت صورت هستند. انجام اقدامات جوانسازی پوست از سنین پایین‌تر نتایج بهتری خواهد داشت اما لیفت صورت در سنین بالا نیز منجر به جوان‌سازی پوست می‌شود و نتیجه ی مورد انتظار برای شخص حاصل می‌شود. زمان مناسب با توجه به اهداف، شرایط و سلامت بیمار انتخاب می‌شود. ممکن است بیمار در 40 سالگی کاندید مناسبی برای جراحی لیفت مناسب باشد اما بعضی بیماران در 80 سالگی نیازی به لیفت صورت نداشته باشند.

سن مناسب لیفت صورت

شرایط لازم برای عمل جراحی لیفت صورت

افرادی که دچار چین و چروک زیاد و پوست شل و افتاده هستند بهترین کاندیدا برای عمل لیفت صورت هستند و بهترین سن لیفت صورت می تواند شامل سنین مختلفی باشد. همچنین افرادی که دارای چین و چروک عمیق پوستی از کناره بینی تا کناره دهان، چین‌های عمیقی در گونه‌ها، شلی پوست دربرجستگی گونه‌ها، چین‌های عمودی یا چربی اضافی گردن می‌باشند بهترین موارد برای انجام عمل لیفت صورت می‌باشند. افرادی که دارای سلامت کامل جسمانی هستند و بیماری زمینه‌ای خاصی ندارند و شل شدگی و افتادگی ملموس و قابل توجهی از پوست را در ناحیه صورت و گردن خود تجربه کردند، از مواردی می‌باشند که صلاحیت انجام عمل لیفتینگ را دارند. نتیجه جراحی لیفت به سازگاری پوست با عمل جراحی بستگی دارد که این عامل به مقدار زیادی به پزشک متخصص و مهارت او بازمی‌گردد. دکتر حمیدرضا فتحی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران بهترین ارائه دهنده ی خدمات زیبایی است و نتیجه رضایت‌بخشی را برای مراجعان به ارمغان می‌آورد. برای مشاوره آنلاین با دکتر حمیدرضا فتحی می توانید از طریق سامانه ماوراطب اقدام کنید و یا با شماره تلفن های 02188670534 و 02188670567 تماس حاصل فرمایید.

هزینه جراحی لیفت صورت

هزینه لیفت صورت در سال 1402 بسته به مولفه‌های متعدد متفاوت است. افراد به دلیل مشکلات و نیازهای گوناگونی که دارند خدمات گوناگونی تقاضا می‌کنند که ممکن است در هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. درجه ی مشکل شخص و عارضه ی مد نظر متفاوت است و طبیعتا خدمت دریافتی نیز متفاوت خواهد بود. از جمله موارد دیگر که در هزینه لیفتینگ موثر است، تخصص و مهارت پزشک می‌باشد. نوع لیفت صورت، کلینیک یا بیمارستان مورد نظر و امکانات آن، تیم متخصص، متخصص بیهوشی، وسعت ناحیه تحت درمان ، پیچیدگی جراحی، لوازم مصرفی و … بر هزینه جراحی لیفت صورت تاثیرگذار می‌باشد. برای مثال هزینه مینی لیفت صورت با هزینه لیفت کامل صورت سنتی دارای تفاوت است؛ یا هزینه لیفت کل صورت یا تک عضو صورت نیز یکسان نخواهد بود.

جمع بندی

یکی از کم دردسرترین و بهترین گزینه‌های از بین بردن چروک‌های پوستی و جوانسازی صورت، جراحی لیفت صورت است. عمل لیفت صورت جراحی نسبتا تهاجمی با کمترین آسیب و کوتاه‌ترین زمان ریکاوری است که ماندگاری بلندمدت دارد و بهترین سن لیفت صورت در سنین مختلف قابلیت انجام دارد، اما اغلب به افراد بالای 40 سال که پوست آنها افتاده و چروک شده توصیه می‌شود. دکتر حمیدرضا فتحی فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران عرضه کننده خدمات زیبایی پوست و صورت است و ظاهری زیبا و شاداب را برای شما به ارمغان می‌آورد.

سوالات متداول سن مناسب برای لیفت صورت

دکتر حمیدرضا فتحی

دکتر حمیدرضا فتحی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو هیئت علمی «دانشیار» دانشگاه علوم پزشکی تهران دپارتمان جراحی پلاستیک و زیبایی

مقالات مرتبط
ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت بسته به نوع پوست، سبک زندگی و تکنیک جراحی متفاوت است. به‌طور کلی، نتایج این عمل بین ۵ تا ۱۰ سال دوام دارد. عواملی...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *