دکتر حمیدرضا فتحی بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در این مطلب به پرتکرارترین سوالات شما درخصوص جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی پاسخ داده اند، در ادامه با ایشان همراه باشید.

سوالات متداول جراحی پلک یا بلفاروپلاستی توسط بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراحی پلک یا عمل بلفاروپلاستی چیست

جراحی زیبایی پلک بالا و پایین در پزشکی بلفاروپلاستی نامیده می‌شود. عمل زیبایی پلک جزو جراحی‌های ضروری نیست و صرفا برای بهبود شکل ظاهری صورت و فرم پلک و چشم‌ها انجام می‌شود. سال‌ها ست مراجعه کنندگان زیادی برای انجام عمل بلفاروپلاستی به دکتر حمیدرضا فتحی، بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی در تهران مراجعه می‌کنند. به همین دلیل در این مقاله دکتر فتحی به پنج مورد از پرتکرارترین سوالات و ابهامات مراجعه کنندگان در رابطه با جراحی زیبایی پلک پاسخ داده اند.

جراحی زیبایی پلک با بیهوشی عمومی انجام می‌شود یا بی‌حسی موضعی

جراحی پلک اغلب به آسانی با استفاده از بی حسی موضعی در کلینیک انجام می‌شود. اما گاهی بیمار نیاز به بیهوشی عمومی دارد. انتخاب نوع عمل به تشخیص اولیه پزشک و البته خواسته بیمار بستگی دارد که در جلسات مشاوره تعیین می‌شود. از سوی دیگر بعضی از بیماران ترس از جراحی به روش بی‌حسی موضعی دارند و ترجیح می‌دهند جراحی به روش بیهوشی عمومی را تجربه کنند.

ورم و درد ناشی از جراحی پلک چند روز بعد از عمل طول می‌کشد و چه زمان می‌توان فعالیت‌های روزانه را از سر گرفت

شل شدن پوست پلک و بی‌حالت شدن چشم‌ها، بیشترین علت انجام عمل بلفاروپلاستی است. به همین دلیل برطرف شدن ورم و درد بستگی به پوست فرد دارد؛ اما معمولا تا حصول بهبودی و مشاهده نتیجه 2 هفته طول می‌کشد. اگر بیمار مبتلا به فشار خون باشد یا داروی خاصی مصرف کند، این مدت بیشتر طول می‌کشد.

بخیه‌های عمل بلفاروپلاستی جذبی هستند یا خیر

پزشکان متخصص عمل بلفاروپلاستی اغلب از بخیه جذبی استفاده نمی‌کنند. بخیه‌ها معمولا غیر جذبی هستند و 5 تا 10 روز بعد از جراحی کشیده می‌شوند و افتادگی پلک‌ها برطرف می‌شود. گاهی نیز بنا بر تشخیص پزشک جراح، بخیه‌ها به صورت مقطعی (یعنی همه بخیه‌ها به صورت همزمان با هم کشیده نمی‌شوند) کشیده می‌شوند. در رابطه با جای بخیه‌ها نیز باید بدانید که هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. چون بخیه‌ها با ظرافت بسیار در قسمت تاشدگی طبیعی پلک زده می‌شوند.

مراقبت بعد از جراحی پلک چند روز طول می‌کشد

بعد از جراحی تا 3 روز بهتر است کمپرس یخ روی پلک‌ها گذاشته شود. در روز سوم هر ساعت 20 دقیقه کمپرس‌گذاری انجام شود. علاوه بر این باید تا یک هفته بیمار به صورت نیمه نشسته بخوابد. تا هم فشار روی پلک کمتر باشد و هم از ورم بیشتر جلوگیری شود.

بعد از جراحی پلک چقدر طول می کشد تا جای بخیه ها از بین برود

جای بخیه‌های میانی پلک معمولا بعد از یک ماه برطرف شده و دیده نمی‌شود. اما بخیه‌های قسمت انتهایی پلک که فشار بیشتری را تحمل کرده اند از یک تا 6 ماه طول می‌کشد تا برطرف شود. باز هم تاکید می‌کنم که همه چیز بستگی به پوست شخص دارد و اینکه بیماری خاصی نداشته باشد.

بهترین فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

دکتر حمیدرضا فتحی، فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک ، یکی از بهترین و فعال‌ترین جراحان پلاستیک حال حاضر شهر تهران هستند. از جمله تخصص‌ها و مهارت‌های دکتر می‌توان به انجام جراحی زیبایی پلک ، عمل زیبایی بینی، جراحی زیبایی سینه، جراحی زیبایی شکم، جراحی زیبایی باسن،عمل لاغری لیپوساکشن و لیپوماتیک، تزریق ژل و بوتاکس و غیره اشاره کرد. برای مشاهده نمونه کارها دکتر فتحی را در شبکه اجتماعی لینکدین دنبال کنید. همچنین برای اخذ نوبت مشاوره تخصصی با ما در تماس باشید.

با تشکر از همراهی شما با وب سایت فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی دکتر فتحی