گیف مشاوره دکتر فتحی
دکتر حمیدرضا فتحی / جراحی بینی / جراحی بینی فانتزی و عروسکی و هرآنچه باید درباره آن بدانید
مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه

جراحی بینی فانتزی و عروسکی و هرآنچه باید درباره آن بدانید

امتیاز بده

جراحی بینی عروسکی یا همان جراحی بینی فانتزی نوعی جراحی زیبایی بینی است. این مدل عمل همواره طرفداران خاص خود را داراست. در این مدل جراحی بینی، مدل بینی یا حالت عمل شده طبیعی متفاوت است. در ادامه به ویژگی های این نوع جراحی و همینطور نکاتی که باید در اینباره بدانید، اشاره خواهیم کرد.  

ویژگی های جراحی بینی عروسکی چیست؟

این مدل بینی ویژگی هایی دارد که در برخی از کشور ها نظیر ایران به معیار های زیبایی تبدل شده است. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوچک شدن سایز بینی
  • سربالا شدن بینی قسمت نوک بینی
  • قوس دار شدن تیغه بینی

ویژگی های بالا برای هر بینی باتوجه به صورت فرد متقاضی ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است زاویه بینی و لب بالا با توجه به ظاهر فرد از 95 درجه تا 105 درجه متغیر باشد. در ادامه اشاره خواهیم کرد که کاندیدای بینی فانتزی چه کسانی هستند.

کاندیدای جراحی بینی فانتزی عروسکی چه کسانی هستند؟

پس از انجام این عمل معمولا تغییر زیادی در چهره فرد ایجاد می شود. بنابراین انجام این عمل برای متقاضیان بینی طبیعی مناسب نیست. همچنین در برخی از موارد تشخیص داده می شود که با توجه به معیار های زیبایی، عمل بینی فانتزی مناسب چهره فرد نیست. معمولا برای افرادی که اجزای صورت آن ها بزرگ است، این مدل عمل پیشنهاد نمی شود. همچنین افرادی که صورت پهن دارند، بهتر است این عمل را انجام ندهند. افرادی که فاصله لب بالای آن ها از بینیشان زیاد است، به دلیل سر بالا شدن نوک بینی این فاصله ممکن است بیشتر به نظر برسد. این مشکل معمولا با تزریق فیلر لب، به لب بالا حل می شود. همچنین در جلسه مشاوره متوجه خواهید شد بینی عروسکی مناسب چه صورتی است.

از نظر مدل بینی افراد دارای بینی استخوانی کاندیدای مناسب این جراحی هستند

فرق بینی فانتزی با بینی عروسکی در چیست؟

بینی فانتزی همان بینی عروسکی است. این مدل عمل با بینی نیمه فانتزی متفاوت است. در عمل بینی به سبک نیمه فانتزی، قوس تیغه بینی و سر بالا شدن نوک آن کمتر است. سایز بینی عروسکی به نسبت بینی نیمه فانتری کوچک تر است. همچنین سوارخ های بینی کوچک تر به نظر می رسد. این ویژگی ها تا حدی در جراحی مد نظر قرار گرفته می شوند که سلامت فرد را به خطر نیندازند. بینی های نیمه فانتری به بینی طبیعی نزدیک تر است و همچنین مناسب کسانی است که قصد دارند به نوعی از مزایای بینی فانتزی و طبیعی برخوردار شوند. معمولا متقاضیان جراحی بینی فانتزی عروسکی بانوان هستند.

برای مطالعه بیشتر درباره بویایی پس از جراحی بینی کلیک کنید.

عمل بینی فانتزی استخوانی

افراد دارای بینی استخوانی بهترین کاندیدای عمل زیبای بینی به روش عروسکی یا فانتزی هستند. ظرافت تیغه بینی پس از جراحی به خوبی در بینی های استخوانی قابل مشاهده است. همچنین جای بخیه در این مدل بینی ها در صورت انجام جراحی به روش باز، به سرعت بهبود می یابد. جراحی بینی فانتزی معمولا برای جمع کردن پره های بینی به صورت باز انجام می شود. مقاضیان باید دقت داشته باشند پس از این جراحی ویژگی های زیر در بینی ایجاد می شود:

  • تیفه بینی برای ایجاد قوس بیشتر تراشیده شده  و کوتاه می شود
  • بینی با لب زاویه 105 درجه ایجاد می کند
  • تیغه بینی نازک می شود
  • حفره های بینی کوچک می شود
عکس جراحی بینی عروسکی

عمل بینی گوشتی فانتزی

عمل بینی فانتزی برای بینی های گوشتی نیز انجام می گیرد. با توجه به استفاده از تکنیک های روز دنیا برای جراحی بینی گوشتی، می توان از برگشت پذیر بودن نتیجه عمل جلوگیری کرد. اما در بینی های گوشتی نمی توان انتظار ایجاد تغییرات گسترده داشت. پوست بینی های گوشتی زخیم تر است. بنابراین کسانی که بینی گوشتی دارند، بهتر است جراحی بینی به سبک طبیعی را امتحان کنند. چرا که غضروف های بینی گوشتی ممکن است تحمل وزن بینی را نداشته و عمل بینی عروسکی با نتیجه دلخواه مواجه نشود.

برای کسانی که بینی معمولی دارند، معمولا جراحی نیمه فانتزی انجام می شود. این افراد در صورت علاقه به جراحی عروسکی لازم است در جلسه مشاوره انتظارات خود را بیان کنند. در این جلسه پزشک متقاضی را از نتیجه نسبی عمل آگاه می کند.

✅ بیشتر بدانید : جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی عروسکی طبیعی

بینی عروسکی طبیعی نمی شود. در جراحی بینی به روش طبیعی، مشکلات بینی برطرف می شود. اما تیغه بینی قوس داده نمی شود. متقاضیانی که قصد دارند بینی خود را به صورت فانتزی و به صورت کمی طبیعی تر جراحی کنند، به سمت جراحی بینی نیمه فانتزی می روند.  

جراحی بینی فانتزی طبیعی

بهترین جراح بینی عروسکی در تهران

برای انجام عمل بینی فانتزی باید به بهترین جراح بینی فانتزی در تهران مراجعه کرد. مراجعه به بهترین جراحان در این زمینه به شما کمک می کنند تا درصد رضایت بعد از عمل شما از جراحی بینی بالا برود. بهتر است نکات زیر را در رابطه با رینوپلاستی در نظر داشته باشید:

  • تصمیم خود را برای انتخاب مدل جراجی بینی قطعی کنید. جراحی ترمیمی بینی ممکن است به دلیل تضعیف شدن استخوان تیغه بینی به اندازه بار اول تاثیر گذار نباشند.
  • پیچیدگی های عمل بینی عروسکی در برخی از بینی ها ممکن است بیشتر باشد.
  • به نتیجه عمل واقع گرایانه نگاه کنید. کاهش سایز بیش از حد بینی ممکن است موجب بروز مشکلات تنفسی شود.
  • نتیجه جراح بینی بلافاصله پس از آن مشخص نمی شود. برای از بین رفتن تورم بینی باید مدتی صبر کنید.

✅ بیشتر بدانید : لیفت گونه

چه کسانی نمی توانند جراحی بینی فانتزی انجام دهند؟

  • افراد زیر سن 18 سال به این علت که رشد آن ها هنوز تکیمل نشده است
  • افرادی که بینی آن ها گوشتی است ممکن است از نتیجه این عمل رضایت کافی نداشته باشند
  • افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند باید تا حد امکان از انجام عمل های زیبایی دوری کنند.
  • افرادی که این جراحی بینی در صورتشان ناهماهنگی ایجاد می کند. (کاندیدای جراحی بینی عروسکی نیستند.)

در صورتی که متقاضی انجام این عمل هستید، مراقبت های قبل و بعد از انجام رینوپلاستی را انجام دهید تا بهترین نتیجه حاصل شود. همچنین اگر بیماری های خاصی مثل قند خون دارید، باید در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. می توانید از طریق سامانه ماوراطب با دکتر حمیدرضا فتحی مشاوره آنلاین داشته باشید.

دکتر حمیدرضا فتحی

دکتر حمیدرضا فتحی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو هیئت علمی «دانشیار» دانشگاه علوم پزشکی تهران دپارتمان جراحی پلاستیک و زیبایی

مقالات مرتبط
آیا عمل بینی درد دارد؟

آیا عمل بینی درد دارد؟

درد بعد از عمل بینی نگرانی بسیاری از زیباجویانی است که قصد انجام این جراحی را دارند. طی این عمل، بینی و بافت‌های آن تغییر زیادی می‌کنند....

خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از عمل بینی یکی از شایع‌ترین عوارضی است که بیماران پس از جراحی تجربه می‌کنند. این موضوع، به ویژه در روزهای اول پس از عمل،...

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی برای افرادی که تصمیم به این جراحی دارند یا این جراحی را انجام داده‌اند به یک نگرانی و دغدغه‌ای مهم تبدیل شده است. همانطور...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *