گیف مشاوره دکتر فتحی
دکتر حمیدرضا فتحی / جراحی بینی / جراحی بینی طبیعی+ نمونه کارهای فوق العاده
مدت زمان مطالعه ۵ دقیقه

جراحی بینی طبیعی+ نمونه کارهای فوق العاده

2/5

افرادی که خواستار بینی طبیعی و متناسب با صورت خود می باشند می توانند جراحی بینی طبیعی را انجام دهند که علاوه برحفظ عملکرد بینی، موجب زیباتر شدن بینی نیز می شود و ظاهری متقارن و کاملا طبیعی پیدا خواهد کرد.

در حین انجام این جراحی مشکلات موجود در بینی از قبیل مشکلات تنفسی و … برطرف شده و همچنین تغییراتی در ساختار بینی و ظاهر بینی نیز به طور جزئی اعمال خواهد شد.  دکتر حمیدرضا فتحی یکی از جراحان پلاستیک باتجربه و مطرح نیز این جراحی را به بهترین نحو و بدون عوارض برای متقاضیان انجام خواهد داد.

جراحی بینی
رینوپلاستی

در این مقاله به طور کامل تمام موراد مرتبط با عمل بینی طبیعی را بررسی خواهیم کرد، پس با ما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

موارد مهم در جراحی بینی طبیعی

یک سری موارد باید برای انجام جراحی بینی طبیعی رعایت شده و همچنین بینی های طبیعی دارای ویژگی های خاصی می باشند که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد.

یکی از خصوصیات بینی های طبیعی تقارن پره های بینی و همینطور طبیعی بودن آن ها می باشد که بدین منظور باید تغییرات بسیار کمی بر روی پره های بینی توسط جراح اعمال شود.

از جمله موارد دیگری که باید برای انجام عمل بینی طبیعی رعایت شود، تغییر اندازه سوراخ های بینی به صورت استاندارد می باشد، چرا که کوچک کردن سوراخ های بینی هم ظاهری غیرطبیعی داشته و هم امکان دارد افراد را دچار مشکلات تنفسی بکند.

تغییر سایز بینی نیز در این جراحی به صورت طبیعی و متناسب با سایر اجزای صورت انجام خواهد شد تا تقارن و هماهنگی مابین اجزای صورت حفظ شود. در این جراحی از قوس دادن پشت بینی خودداری شده و صاف باقی خواهد ماند.

یکی از موارد دیگری که در جراحی بینی طبیعی باید رعایت شود برطرف کردن قوز بینی و صاف کردن آن بدون ایجاد هیچ گونه قوسی می باشد.

کاندیدای مناسب جراحی بینی طبیعی

این نوع از جراحی بینی بیشتر برای افرادی با شرایط زیر مناسب می باشد:

✅ افرادی که به دنبال تغییر ظاهری زیاد بینی خود نمی باشند.

✅ افرادی که خواستار برطرف کردن مشکلات بینی خود از قبیل پولیپ بینی، انحراف بینی و … می باشند.

✅ افرادی که رشد بینی آن ها متوقف شده است.

✅ افرادی که از سلامت جسمانی کامل برخوردار باشند.

چه افرادی نمی تواننند جراحی بینی طبیعی را انجام دهند؟

برخی از افراد برای انجام این جراحی واجد شرایط نیستند که این افراد عبارتند از:

  • افرادی که هنوز به سن بلوغ نرسیده اند.
  • افرادی که یکبار این جراحی را انجام داده و یکسال هنوز از جراحی آن ها نمی گذرد.
  • خانم هایی که زایمان طبیعی داشته و کم تر از دوماه از زایمان آن ها میگذرد. به طور معمول به دلیل تورم بعد از زایمان توصیه می شود تا 6 ماه بعد از زایمان افراد برای انجام این جراحی اقدام نکنند.
  • افرادی که به بیماری های خاصی از قبیل هموفیلی، انعقاد خون، دیابت، بیماری های قلبی و ریوی مبتلا هستند.

نحوه انجام جراحی بینی طبیعی

در این جراحی در ابتدا برش هایی به روش باز یا بسته بر روی بینی بینی توسط بهترین جراح بینی ایجاد خواهد شد. در روش باز برش ها بر روی قسمت میانی بینی ایجاد شده و در روش بسته برش ها در داخل بینی ایجاد خواهند شد، باید به این نکته اشاره کرد که در روش باز دسترسی جراح به ساختار بینی برای اعمال تغییرات بازتر بیشتر می باشد. پس از ایجاد برش ها مشکلات بینی بطرف شده و همچنین متناسب با استاندادهای بینی طبیعی تغییرات جزئی نیز بر روی بینی اعمال خواهد شد. باید به این نکته اشاره کرد که در حین انجام این جراحی پشت بینی صاف شده و قوس بسیار جزئی و کمی به بینی داده خواهد شد تا بینی کاملا طبیعی به نظر برسد. پس از اعمال تغییرات نیز برش های ایجاد شده بخیه زده خواهد شد.

نمونه کارهای فوق العاده جراحی بینی طبیعی دکتر فتحی

رینوپلاستی
رینوپلاستی
رینوپلاستی

همچنین باید به این نکته اشاره کرد که به دلیل اعمال تغییرات جزئی احتمال اینکه فرد بعد از جراحی دچار مشکلات تنفسی بشه خیلی کم می باشد.

مزایای جراحی بینی طبیعی

این نوع از جراحی دارای مزیت های بی شماری می باشد که این مزیت ها عبارتند از:

✨ مناسب بودن آن با برای هر نوع چهره و هر سنی

✨ بدون ایجاد مشکلات تنفسی بعد از جراحی به دلیل بیش از حد کوچک نشدن سوراخ های بینی

✨ بهبود عملکرد تنفسی

✨ طبیعی بودن سوراخ ها و تیغه بینی

✨ مشخص نشدن انجام جراحی بر روی بینی توسط دیگران

✨ کوتاهی مدت زمان عمل

✨ کوتاه بودن دوره نقاهت

✨ عوارض کم

✨ از بین رفتن قوز بینی

✨ تغییر نکردن ظاهر بینی بعد از چند سال

✨ عدم فرورفتگی در بینی بعد از جراحی

هزینه جراحی بینی طبیعی

هزینه این جراحی به عوامل مختلفی از قبیل تجربه و مهارت جراح، میزان تغییرات اعمال شده، میزان مشکلات برطرف شده، نوع بیهوشی، تجهیزات مورد استفاده، کلینیک و بیمارستان مورد نظر برای جراحی و … بستگی داشته و در افراد مختلف متفاوت می باشد.

به همین دلیل توصیه می شود که برای اطلاع از هزینه دقیق عمل بینی طبیعی به مطب بهترین جراح مراجعه کرده تا بعد از معاینه هزینه دقیق به شما اعلام شود.

نتیجه گیری

به بسیاری از افرادی که خواهان اعمال تغییرات جزئی بر روی ظاهر بینی خود هستند و بیشتر مایل به برطرف شدن ایرادات و مشکلات بینی می باشند، انجام جراحی بینی طبیعی توصیه خواهد شد چرا که نتیجه این جراحی بسیار طبیعی بوده و دیگران به سختی متوجه خواهند شد که فرد جراحی بینی انجام داده است و همین امر یکی از مزیت های مهم این جراحی می باشد و همچنین علاوه بر اینکه مشکلات تنفسی را برطرف می کند منجر به زیبایی بینی نیز خواهد شد.

تنها به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این جراحی به جراح باتجربه و بامهارت مراجعه نمایید.

دکتر حمیدرضا فتحی

دکتر حمیدرضا فتحی

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
عضو هیئت علمی «دانشیار» دانشگاه علوم پزشکی تهران دپارتمان جراحی پلاستیک و زیبایی

مقالات مرتبط
آیا عمل بینی درد دارد؟

آیا عمل بینی درد دارد؟

درد بعد از عمل بینی نگرانی بسیاری از زیباجویانی است که قصد انجام این جراحی را دارند. طی این عمل، بینی و بافت‌های آن تغییر زیادی می‌کنند....

خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بعد از عمل بینی یکی از شایع‌ترین عوارضی است که بیماران پس از جراحی تجربه می‌کنند. این موضوع، به ویژه در روزهای اول پس از عمل،...

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی

عوارض عمل بینی برای افرادی که تصمیم به این جراحی دارند یا این جراحی را انجام داده‌اند به یک نگرانی و دغدغه‌ای مهم تبدیل شده است. همانطور...

پرسش و پاسخ تکمیلی

سوالات شما در اسرع وقت پاسخ داده شده و از طریق ایمیل اطلاع رسانی خواهد شد

0 دیدگاه
یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *